Certyfikowane szkolenia

Wpływ przetrwałych odruchów na rozwój umiejętności szkolnych dziecka

20.00 

Prowadząca: mgr Marta Mieszała – Absolwentka studiów I-go stopnia na kierunku Pedagogika Specjalna – specjalność: Pedagogika lecznicza Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu oraz absolwentka studiów II-go stopnia na kierunku Pedagogika Specjalna, specjalność: Edukacja i Rehabilitacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Logopedia Kliniczna Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu im. Piastów Śląskich oraz studiów podyplomowych na kierunku Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencją Logopedyczną Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu im. Piastów Śląskich. Certyfikowany terapeuta metody integracji sensorycznej I-go i II-go stopnia posiadający kwalifikacje do przeprowadzania diagnozy i programowania procesu terapeutycznego metodą integracji sensorycznej wg J. Ayres. Absolwentka Studiów Doktoranckich Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu (bez uzyskania tytułu doktora). Obszar zainteresowań naukowych – dziecko u progu edukacji wczesnoszkolnej a zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Uczestniczka licznych szkoleń z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, logopedii oraz szkoleń poruszających tematykę integracji sensorycznej. Czynna oraz bierna uczestniczka konferencji naukowo-szkoleniowych o wyżej wspomnianej tematyce.

Program szkolenia:

Funkcje odruchu MORO

1.1. Fizjologiczne reakcje pojawiające się w odpowiedzi na odruch MORO

1.2. Implikacje niewyhamowanego odruchu MORO

1.3. Powiązania odruchu MORO z przetwarzaniem słuchowym

Odruch dłoniowy

2.1. Rola odruchu dłoniowego dla koordynacji motoryki małej, mowy i artykulacji

2.2. Długotrwałe skutki przetrwałego odruchu dłoniowego

Toniczny Odruch Błędnikowy (TOB) w wyproście oraz w zgięciu

3.1. Objawy, które mogą wskazywać na obecność cech niewyhamowanego TOB

Asymetryczny Toniczny Odruch Szyjny (ATOS)

4.1. Funkcje ATOS (od 18.tygodnia życia płodowego do 4.-6. miesiąca po urodzeniu)

4.2. Wczesny trening koordynacji oko-ręka

Symetryczny Toniczny Odruch Szyjny (STOS)

5.1. Wspomaganie treningu umiejętności wzrokowych

5.2. Konsekwencje niewyhamowanego lub śladowego STOS

Odruch Galanta

6.1. Objawy przetrwałego odruchu Galanta

Odruch Szukania

7.1. Długotrwałe skutki przetrwałych odruchów szukania i ssania.


Zamawiając ten produkt otrzymujesz:

  • dostęp do wideo-zapisu szkolenia
  • certyfikat w formacie PDF