Szkolenia Specjalistyczne
Uwaga! Zapraszamy na bezpłatne szkolenie on-line. Uczestnicy otrzymają Certyfikat.
Termin: 13.04.2021 (wtorek) w godzinach: 19.00 – 20.00
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: dołącz do pokoju online
Osoby prowadzące: mgr Małgorzata Malcan-Kołaczkowska – wykładowca akademicki, neurologopeda, pedagog specjalny, międzynarodowy terapeuta Metody JIAS, współzałożyciel i dyrektor przedszkola z oddziałami specjalnymi.
Program szkolenia:
- Percepcja wzrokowa i jej rola w rozwoju dziecka.
- Rozwój percepcji wzrokowej.
- Przyczyny zaburzeń w obrębie percepcji wzrokowej.
- Usprawnianie percepcji wzrokowej – ćwiczenia w praktycznym zastosowaniu.
Termin: 15.04.2021 w godzinach 19.00-20.30
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: dołącz do pokoju online
Osoby prowadzące: mgr Katarzyna Ornowska – psycholog kliniczny specjalizujący się w diagnozie i terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu, pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Terapeuta ESDM, Certyfikowany diagnosta ADOS-2
Program szkolenia:
- Diagnoza autyzmu w oparciu o klasyfikację ICD-10.
- Zaburzenia w obszarze interakcji społecznych u dzieci z ASD.
- Komunikowanie się dzieci autystycznych.
- Nieprawidłowości w obszarze zachowania, zainteresowań oraz podejmowanych aktywności.
- Atypowe reakcje na bodźce sensoryczne.
- Autyzm, a rozwój poznawczy.
- Rozwój ruchowy u dzieci z autyzmem.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoba prowadząca: mgr Monika Kroczek – pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, specjalista w zakresie edukacji i rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
Program szkolenia:
- Krótkie omówienie terminu „samodzielność samoobsługowa”.
- Rozwój sprawności rąk w ciągu dwunastu miesięcy życia dziecka (od pierwszych nieporadnych dotknięć do manipulacji)- kluczowe kompetencje warunkujące osiągnięcie pełnej samoobsługi.
- Etapy rozwoju samoobsługi.
- Podstawowe strategie nauczania, podpowiedzi i ich hierarchia, wzmocnienia.
- Co sprzyja a co przeszkadza dzieciom w nabywaniu umiejętność związanych z samodzielnością?
- Uczenie samodzielności w kontekście: samoobsługi, treningu toaletowego, zabawy, komunikacji, jedzenia, spania
- sposób prowadzenia treningu toaletowego: fazy treningu, zapis, wdrożenie (czynności wymagające odwrażliwiania np. obcinanie włosów i paznokci, przyjmowanie leków itp.),
- etapy nauki jedzenia (źródła trudności z jedzeniem u dzieci z zaburzeniami rozwoju),
- etapy rozwoju zabawy (dobór zabawek, wykorzystanie zabawy do uczenia sytuacyjnego),
- rodzaje trudności związane ze spaniem, metody radzenia sobie z tymi trudnościami.
- Wskazówki w zakresie pomocy dorosłego i czynności dziecka przy nauce zakładania bielizny, wdzianka, bluzki, podkoszulki, skarpetek, zawiązywania sznurowadeł, zapinania guzików, zamków błyskawicznych.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Magdalena Wiśniewska – nauczyciel języka angielskiego na wszystkich etapach edukacyjnych, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, oligofrenopedagog, trener umiejętności społecznych
Program szkolenia:
- Geneza metody: Total Physical Response.
- Rola dziecka w procesie nabywania języka metodą TPR.
- Rola nauczyciela stosującego metodę TPR.
- Fazy wprowadzania słownictwa – pokaz filmu instruktażowego.
- Przyswajanie języka obcego poprzez słuchanie – przykłady ćwiczeń.
- Przyswajanie języka obcego poprzez obserwację – przykłady ćwiczeń.
- Przyswajanie języka obcego poprzez naśladowanie – przykłady ćwiczeń.
- Jak przygotować się do zajęć?
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Katarzyna Ornowska – psycholog kliniczny specjalizujący się w diagnozie i terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu, pracownik Porani Psychologiczno-Pedagogicznej, Terapeuta ESDM, Certyfikowany diagnosta ADOS-2
Program szkolenia:
- Wpływ autyzmu na zachowania społeczne, komunikowanie oraz formy aktywności i zainteresowania.
- Przygotowanie miejsca do pracy z dzieckiem autystycznym.
- Praca nad komunikacją odbiorczą i nadawczą.
- Naśladowanie jako podstawa nabywania umiejętności.
- Nauka zabawy.
- Samodzielność dziecka z ASD.
- Poszerzanie umiejętności poznawczych.
- Nauka bycia z drugą osobą – umiejętności społeczne, wspólne pole uwagi.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Katarzyna Ornowska – psycholog kliniczny specjalizujący się w diagnozie i terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu, pracownik Porani Psychologiczno-Pedagogicznej, Terapeuta ESDM, Certyfikowany diagnosta ADOS-2
Program szkolenia:
- Autyzm, a szkoła ogólnodostępna.
- Wsparcie ucznia autystycznego w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji rówieśniczych.
- Dostosowanie miejsca pracy do potrzeb ucznia.
- Nabywanie wiedzy – formy i metody pracy.
- Sprawdzanie wiedzy u ucznia z autyzmem.
- Dodatkowe zajęcia na terenie szkoły.
- Współpraca szkoły z rodzicami dziecka.
- Trudne zachowania i strategie radzenia sobie z nimi.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Katarzyna Zubiel – psycholog, neurologopeda, terapeuta neurorozwojowy INPP i instruktor metody, terapeuta treningu słuchowego metodą Johansena oraz terapeuta integracji sensorycznej, certyfikowany diagnosta ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule).
Program szkolenia:
- Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu integracji sensorycznej oraz rozwoju odruchów wczesnodziecięcych.
- Omówienie związku pomiędzy dysfunkcjami sensomotorycznymi i neurorozwojowymi, a specyficznymi trudnościami w nabywaniu kompetencji edukacyjnych.
- Zaproponowanie przykładowych form wsparcia terapeutycznego.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Katarzyna Zubiel – psycholog, neurologopeda, terapeuta neurorozwojowy INPP i instruktor metody, terapeuta treningu słuchowego metodą Johansena oraz terapeuta integracji sensorycznej, certyfikowany diagnosta ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule).
Program szkolenia:
- Omówienie układów sensorycznych krytycznych dla rozwoju mowy.
- Omówienie związku pomiędzy przetwarzaniem sensorycznym a rozwojem mowy
- Przedstawienie przykładowych ćwiczeń wspierających rozwój mowy z wykorzystaniem elementów integracji sensorycznej.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Iza Sokołowska-Zatorska – pedagog specjalny, nauczyciel dyplomowany, nauczyciel akademicki, terapeuta integracji sensorycznej, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej i metody Integracji Odruchów wg programu Sally Goddard. Wieloletni doradca metodyczny Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. W latach 2012-2018 koordynator merytoryczny i terapeuta w projekcie dla uczniów z zespołem Aspergera „Uwaga dla Asa” realizowanym przez Dolnośląskie Stowarzyszenie na rzecz Autyzmu. Współautorka Innowacyjnego Programu Dotyczącego Zmian Organizacji Pracy w Szkole dla Dzieci Autystycznych – wdrożonego do praktyki w 1998r.
Program szkolenia:
- Kryteria diagnostyczne.
- Deficyt teorii umysłu w autyzmie.
- Organizacja pracy.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Iza Sokołowska-Zatorska – pedagog specjalny, nauczyciel dyplomowany, nauczyciel akademicki, terapeuta integracji sensorycznej, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej i metody Integracji Odruchów wg programu Sally Goddard. Wieloletni doradca metodyczny Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. W latach 2012-2018 koordynator merytoryczny i terapeuta w projekcie dla uczniów z zespołem Aspergera „Uwaga dla Asa” realizowanym przez Dolnośląskie Stowarzyszenie na rzecz Autyzmu. Współautorka Innowacyjnego Programu Dotyczącego Zmian Organizacji Pracy w Szkole dla Dzieci Autystycznych – wdrożonego do praktyki w 1998r.
Program szkolenia:
- Przyczyny trudnych zachowań.
- Model A-B-C.
- Wzmocnienia.
- Środowisko proaktywne.
- Kierowanie zachowaniem.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Iza Sokołowska-Zatorska – pedagog specjalny, nauczyciel dyplomowany, nauczyciel akademicki, terapeuta integracji sensorycznej, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej i metody Integracji Odruchów wg programu Sally Goddard. Wieloletni doradca metodyczny Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. W latach 2012-2018 koordynator merytoryczny i terapeuta w projekcie dla uczniów z zespołem Aspergera „Uwaga dla Asa” realizowanym przez Dolnośląskie Stowarzyszenie na rzecz Autyzmu. Współautorka Innowacyjnego Programu Dotyczącego Zmian Organizacji Pracy w Szkole dla Dzieci Autystycznych – wdrożonego do praktyki w 1998r.
Program szkolenia:
- Podstawy formalno-prawne.
- Diagnoza funkcjonalna.
- Strefa najbliższego rozwoju.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Iza Sokołowska-Zatorska – pedagog specjalny, nauczyciel dyplomowany, nauczyciel akademicki, terapeuta integracji sensorycznej, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej i metody Integracji Odruchów wg programu Sally Goddard. Wieloletni doradca metodyczny Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. W latach 2012-2018 koordynator merytoryczny i terapeuta w projekcie dla uczniów z zespołem Aspergera „Uwaga dla Asa” realizowanym przez Dolnośląskie Stowarzyszenie na rzecz Autyzmu. Współautorka Innowacyjnego Programu Dotyczącego Zmian Organizacji Pracy w Szkole dla Dzieci Autystycznych – wdrożonego do praktyki w 1998r.
Program szkolenia:
- Czynniki wspierające rozwój.
- Aspekty rozwoju psychoruchowego.
- Działania wspierające/usprawniające rozwój.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Iza Sokołowska-Zatorska – pedagog specjalny, nauczyciel dyplomowany, nauczyciel akademicki, Terapeuta integracji sensorycznej, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej i metody Integracji Odruchów wg programu Sally Goddard, wieloletni doradca metodyczny Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. W latach 2012-2018 koordynator merytoryczny i terapeuta w projekcie dla uczniów z zespołem Aspergera „Uwaga dla Asa” realizowanym przez Dolnośląskie Stowarzyszenie na rzecz Autyzmu. Współautorka Innowacyjnego Programu Dotyczącego Zmian Organizacji Pracy w Szkole dla Dzieci Autystycznych – wdrożonego do praktyki w 1998r.
Program szkolenia:
- Nadreaktywność sensoryczna.
- Podreaktywność sensoryczna.
- Przykłady działań usprawniających.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Martyna Manowska-Laszczak – wykładowca akademicki, nauczyciel języka angielskiego oraz informatyki na wszystkich etapach edukacyjnych, osoba dwujęzyczna (polsko-brytyjska), nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, egzaminator OKE, egzaminator British Council, Pearson oraz Cambridge, specjalista z zakresu metod aktywizujących w nauczaniu języka angielskiego, instruktor robotyki i programowania, była aktorka muzycznego teatru młodzieżowego „eF”.
Program szkolenia:
- Omówienie różnych programów do tworzenia prezentacji multimedialnych, takich jak np. Google Share czy Prezi oraz poznanie ich możliwości.
Termin:
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Martyna Manowska-Laszczak – wykładowca akademicki, nauczyciel języka angielskiego oraz informatyki na wszystkich etapach edukacyjnych, osoba dwujęzyczna (polsko-brytyjska), nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, egzaminator OKE, egzaminator British Council, Pearson oraz Cambridge, specjalista z zakresu metod aktywizujących w nauczaniu języka angielskiego, instruktor robotyki i programowania, była aktorka muzycznego teatru młodzieżowego „eF”.
Program szkolenia:
- Czym jest proces gamifikacji, dlaczego jest ważny w procesie nauczania?
- Poznanie programu Genially i jego możliwości.
- Tworzenie krok po kroku prezentacji gamefikującej.
Termin:
Czas trwania: 1,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: mgr Martyna Manowska-Laszczak – wykładowca akademicki, nauczyciel języka angielskiego oraz informatyki na wszystkich etapach edukacyjnych, osoba dwujęzyczna (polsko-brytyjska), nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, egzaminator OKE, egzaminator British Council, Pearson oraz Cambridge, specjalista z zakresu metod aktywizujących w nauczaniu języka angielskiego, instruktor robotyki i programowania, była aktorka muzycznego teatru młodzieżowego „eF”.
Program szkolenia:
- Omówienie koncepcji montażu, z czym to się je? Co trzeba wiedzieć? Na przykładzie dwóch programów do montażu.
- Przedstawienie przykładowych programów oraz przydatnych stron ułatwiających pracę z surowym materiałem.
Termin: wkrótce
Czas trwania: 2,5 h
Miejsce: online
Osoby prowadzące: inż. Rafał Wieszczycki
Program szkolenia:
- Wprowadzenie teoretyczne do technik szybkiego czytania.
- Jak zmierzyć własną prędkość czytania?
- Jedna z najbardziej efektywnych technik pomagających zwiększyć szybkość czytania.
- Time management w trakcie uczenia się i powtórek – nie zawsze dłużej znaczy lepiej.
- Jeśli nie dysleksja to co to jest? – jakie specyficzne trudności napotykają uczniowie w trakcie nauki czytania?
- Trening czyni mistrza – jak pomóc uczniom w treningu czytania?
- Prędkość czytania i koncentracja VS zrozumienie czytanego tekstu.
- Zarządzanie czasem w służbie efektywnej nauce.